Boeken & andere benodigdheden

Boeken

Image
Voor het kopen en huren van boeken werkt onze school samen met Standaard Boekhandel. Samen met het rapport van juni krijgen de leerlingen een brief met daarop alle gegevens, die nodig zijn om de boeken te bestellen. Nieuwe leerlingen krijgen deze brief mee bij hun inschrijving.
Hieronder vindt u de procedure nog eens:
Bestellen doe je best vóór 6 juli via:

http://leerling.schoolboekenservice.com

Inloggen of registreren
De ouder(s) van de nieuwe leerlingen dienen zich te registeren. Dit doe je door op schoolcode te klikken en de volgende code te gebruiken: rP58eRf2ns2kQUB
Vul je gegevens aan en klik op de groene knop. Je ontvangt een mail met een link dewelke je dient te activeren. Daarna kan je inloggen.
De ouder(s) van huidige leerlingen loggen in via hun bestaande account. Tip: via ‘wachtwoord vergeten’ ontvang je – indien je dat wenst – een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Start van het bestelproces
Selecteer bovenaan in de balk ‘Nieuwe bestelling’, lees de meldingen en vink dit onderaan af. Klik op de groene pijl om door te gaan. Je kan nu je studierichting kiezen en beslissen of je de boeken wel of niet koopt. Na het afvinken van al het nodige vervolledig je je bestelling.

Adresgegevens invullen
Laat je je pakket thuis of op een adres naar keuze leveren?
  • Controleer het vooraf ingevulde leveringsadres en het facturatieadres.
  • Liever een ander adres? Kies dan via het dropdownmenu (of voeg eerst zelf een ander adres toe via de knop ‘nieuw adres toevoegen’).
  • Staat er een foutje in het vooraf ingevulde adres? Je adres wijzigen kan je via ‘Leerlinginfo’, bovenaan in de oranje menubalk.
  • Gaat het om het werkadres van een ouder/voogd? Vul dan zowel de gegevens van het bedrijf in als de naam van de ouder/voogd.
  • Vink onderaan ‘Ik bevestig bovenstaande adresgegevens’ aan.
  • Klik op de groene pijl naar rechts om verder te gaan.
Je krijgt een overzicht van alle gegevens die je in de vorige stappen hebt ingevuld.
  • Overloop alle gegevens grondig. Zijn ze helemaal correct?
  • Vink ‘Ik ben klaar om mijn bestelling te bevestigen’ aan.
  • Klik op ‘Bevestig Bestelling’.
Je bestelling betalen
Om je bestelling te betalen heb je 3 mogelijkheden:
  • Online betaling via bancontact, Mastercard of Visa-kaart (met Mollie)
  • Betalen via domiciliëring
  • Online betalen via overschrijving. Je ontvangt de betaalgegevens via mail, waarna je de overschrijving onmiddellijk kunt uitvoeren.
Opgelet: Je bestelling zal pas definitief geregistreerd worden ná ontvangst van de betaling.
Heb je je bestelling voltooid? Dan krijg je het overzicht van jouw bestellingen weer te zien. Even later ontvang je ook een e-mail met de lijst van de door jou bestelde boeken. Vind je de e-mail niet in je inbox? Kijk dan eens in de map ‘ongewenste mail’ of ‘junk’ in je mailbox.
We wensen je een deugddoende vakantie en een succesvol nieuw schooljaar!

Andere benodigdheden

Wat je precies nodig hebt, is sterk afhankelijk van de richting die je kiest. Alle leerlingen moeten verplicht een planner (schoolagenda) kopen. Verder moet iedereen voorzien zijn van testbladen en een t-shirt voor de lessen L.O. hebben. Ook deze zijn aan te kopen. Een locker voor het opbergen van je spullen kan gehuurd worden maar dit is niet verplicht.

Atheneum Schilde voert een transparant beleid qua kostenraming. Bij de start van het schooljaar wordt de volledige kost van het schooljaar berekend en betaald. Dit omvat alle kosten, op uitzondering van vrijwillige zaken zoals de schoolreizen. De totaalkosten dekken uitstappen, software, gebruik van het netwerk en computers, fotokopieën, materiaal, etc... Atheneum Schilde heeft een professionele financiële dienst die flexibel werkt en altijd bereikbaar is voor oplossingen op maat.
Image

Schoolwinkeltje

Tijdens het schooljaar kunnen leerlingen terecht bij een winkeltje op school. Hier kan eventueel nog ontbrekende zaken worden aangekocht.
Image